onsdag 16 januari 2013

Offentlig deklaration

Nu förklarar jag offentligt en gång för alla ...

Vi ska INTE gifta oss !

Till höger och vänster får jag frågan; Hur går bröllopsplanerna ? När ska ni ha barn ?

Bröllopsplanerna går inte alls av det faktum att vi inte ska gifta oss.
Jag vill till viss del gifta mig. Jag tycker bröllop är fint och trevligt. Men jag har vissa önskningar om bröllop och dessa kommer inte att kunna uppfyllas.

Bla att;
- Man ska vara ung och vacker, här är det snart kört ändå så lika bra att lägga ner.
- Bröllop ska vara stort, lyxigt och fullt med folk (=dyrt, vi har en del pengar att lägga på hus och hellre en resa då om det blir något över)
- Ens föräldrar och nyblivna man ska hålla fina tal (= händer aldrig i världshistorien)
- Man ska ha engagerad familj och vänner som bjuder på sig själva.... (den enda som bjuder på sig själv är jag, former "dagisfröken", och hur kul är det när man samtidigt ska aggera brud ?)

Alltså INGET bröllop !!

----------

Barn ? NEJ !
Jag för min del hade gärna varit familjen annorlunda - mamma. Men pga förgående liv och sammansättning av dagens familj blir det tyvärr inte så mycket som en unge till.

Ofta funderar jag på om det inte vore lättare att rodda tio barn än två? Att många syskon blir bättre på att se om varandra och visar mer förståelse till varandra. Kanske blir mindre egoistiska och egenkära?
Det lär jag aldrig få riktigt besked på...
Jag är tyvärr ibland bitter över saker i livet, detta är två av dem.
Men min förnuftiga del av hjärnan har genom åren kämpat för sin plats i beslutstagandet....

Heaven already got a plan for you !


2 kommentarer:

  1. Hmm...mmm endel personer frågar för mycket ;)
    Ha en underbar dag/Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för din fina kommentar på min blogg. Så nu har jag hittat hit också. Fin blogg. Vilken gosig katt! Och vilken fin julklapp den fick.

    Vi är gifta men har inga barn. Och det där med att alla frågar när det är dags bli man ganska trött på. Jag vill helt enkelt inte ha några barn. Nu när vi varit gifta i över 12 år så har folk slutat undra. Men man måste ändå förklara sig när man möter nya människor. Konstigt, men så är det.

    Kram Helén

    SvaraRadera