söndag 29 april 2012

Söndag, andra lediga dagen av fyra :)

Idag har jag varit med sonen och hans kompis på äventyrsbadet.
Det var kul ! Jag åkte vattenrutchkanor :)
På badet fanns även två äldre damer. Dom kastade sig ut i rutchkanorna och mös i bubbelpoolen.
Så vill jag ha det när jag blir äldre. Tänk vad kul med lite fart och bus.
------------------------------------

Efter badet har jag klippt gräset här hemma. Körde lite med trimmern men batteriet tog slut.
Jag har också (med lite hjälp av barnen) planterat morot, purjolök, gurka, majs och pumpa i mitt lilla trädgårdsland.

Nu sitter jag och läser lite i trädgårdsböcker. Jag är inget trädgårdsproffs men vill gärna bli ;)
Så vad ska vi ha utanför dörren ? Rosor eller Rhododendron ?
Undrar också vilka växter som kan tåla ev gift avsöndrig från några slipers ? Jag vill gärna ha lavendel där, är dom tåliga ?


Rosor ?


Rhododendron ?

1 kommentar: