torsdag 22 november 2012

Bil-haveri !!

Herregud i Måndags var vi på Big Bowl med jobbet. Bowling och buffe stod på schemat. Jag skulle köra.

Sen jag hämtade bilen har bara jag och William åkt, båda har suttit i framsätet så klart.
På vägen till Malmö hade jag tre personer i mitt baksäte ( vuxna )

Jäklar vad det skrapade och lät !!! Jag stannade, la mig på alla fyra och kikade under bilen men såg inget.

Det är nog bara ett hjullager sa min kollega och vi körde vidare, efter ett tag tystnade skrapet och nu hördes det bara när vi körde på nått gupp.

Väl framme i Malmö kollade jag vid bakhjulet och insåg att det var väldigt liten plats mellan däck och en plastskärm som satt inne i hjulhuset !! Så liten plats att när passagerare hoppade in hade däcket gjort stort hål i plasten.

Naturligtvis var det detta som skrapat och när det gått hål i plasten upphörde skrapet.

På vägen hem flyttade vi över en passagerare i en annan bil och jag körde VÄLDIGT sakta.
Dagen efter körde jag in på bilfirman där jag köpt bilen. Säljaren konstaterade att plasten släppt från sitt fäste och detta ska åtgärdas på fredag.
I övrigt, förutom bil-incidenten så var bowlingen mycket trevlig.
Jag spelade dock som en kratta.
Igår på bowlingträningen fick jag ta en bild på min serie som bevis att jag faktiskt brukar spela bättre !!
Ska visa den ikväll på jobbet ;)

1 kommentar: