lördag 18 augusti 2012

Loppis

Idag har jag och äldsta dottern stått på loppis i Lund.

Uppe kl 5, i Lund strax efter kl 6

Galet folk, under tiden jag lastade ur bilen dök ungefär 10 personer ner i våra lådor !!
Hur många är vakna kl 6 en lördag? I Lund massor tydligen.

När jag sen körde och parkerade bilen så sålde dottern en canadian goose jacka för 20 kr (!!) Jag dog inte bara en smula utan ett helt bröd !!

Aja, det gick bäst de första två timmarna. Framåt lunch började vi sälja ut allt för 5:- och en timme senare sorterade vi ut saker och skänkte bort de saker vi ansåg oss vilja.
Folk blev först misstänksamma men när ett litet syskonpar plockade på sig lite gratis böcker och tröjor då hajjade folk att det inte var ett skämt.

Resultatet med dagen blev iallafall att fyra lådor, en stor Ikea kasse och lite kläder krymptes till en låda att ta med hem.

Och efter en vecka på jobb med ordinarie barn och arbetskamrater har jag fångat rejält halsont och snuva. Förgrömmade ungar !!

Nu ska jag lördagsmysa med kräftor, vitlöksbröd och sambo <3

1 kommentar:

  1. Skojsigt med Loppis & skönt att det blev mindre att "bära" hem :)
    Mysigt mé Kräftor mm/Kram

    SvaraRadera