tisdag 7 augusti 2012

Simskola & högskola

Kl 8.00 släppte kommunen platserna till höstens simskola.
Det är tydligen fler än jag som vill boka, för det går inte att komma in på boknings-sidan.

Förra terminen var det fullt på alla de "bra tiderna" så vi hoppade över.
Det vore väl tusan om vi inte får plats nu heller... :(


----------------

Igår fick jag besked att jag kom in på högskolan.
Först tvekade jag, sen tänkte jag äsch jag går väl ...

Sen såg jag schemat, mailade och sa nej tack.
Tanken var att läsa och jobba samtidigt ( utb är till viss del på distans)
Men det kan jag glömma, med en helvetes höst framför mig....

Plan två att skriva högskoleprovet på nytt (varar bara i fem år och mitt har gått ut)
Söka på nytt nästa termin, till den utbildningen jag helst vill gå men nu stod som reserv 24 :(
Det är ändå minst 30 år kvar att jobba så lika bra att göra något skoj !

1 kommentar:

  1. Oj,låter lite svårt med en "Helvetes Höst" framför dig,vännen...
    Håller tummarna för att den blir bra/Kram ♥...

    SvaraRadera