måndag 9 januari 2012

9 Januari

Eftersom sambon jobbat natt och hemskt gärna ville sova tog jag med barnen till stan en sväng.

Första hållplats Vårdcentralen; Här blev det uppståndelse, vi mer eller mindre kastades in i ett infektionsrum när personalen upptäckte att W hade vattenkoppor.
I vilket fall fick vi tre doser Tavegyl ("klåd-stillande") SSK Marie trodde inte det skulle bli några problem att gå till jobb/skola i slutet av veckan.
Sen blev vi utsläppta bakhållet ; )
Andra hållplats Biblioteket; Förra veckan hyrde vi en film som vi nu fick lämna tillbaka. Visst ni att man kan hyra film på bibblan ? 15 :- för att ha filmen i en vecka.
Vi återlämnade "Karlsson på taket" och lånade denna gången "Mästerdetektiven Blomkvist" och "Alfons Åberg"
Det blev även lite böcker, en ljud-cd (Emil i Lönneberga) och ett dataspel till sonen.
Nu klarar vi oss en vecka iallafall. Biblioteket är en himla bra uppfinning !!

Tredje hållplats Mc Donalds; Träffade min kära syster här, vi åt lunch. Provade en ny Chicken tasty bacon, helt ok. Barnen valde Chicken Nuggest.

Fjärde hållplats Jet + biltvätt; Ja när vi fått lunch behövde även bilen detta. Innan vi for hem tankade jag bilen och körde en "gör-det-själv-tvätt"
Barnen satt i bilen och lyssnade på Emil.
N hoppade en meter varje gång jag sprutade vatten på hennes fönsterruta. Som tur var såg hon fortfarande glad ut, vilket gjorde att jag sprutade lite extra på den sidan ;)
Sen tyckte jag vi spridit tillräckligt med baciller i Eslövs stad. Då körde vi hem igen och sambon hade iallafall fått sova ett par timmar.

1 kommentar:

  1. Oj,sååå roligt att hamna i "Favislista" hos dig :)
    Höär var det riktigt myyysigt ♥,återkommer säkert!

    *Vinke vink & ha dé så gôtt & kryis kramar........

    SvaraRadera