måndag 16 januari 2012

Årets deppigaste dag ?

Ja enligt Aftonbladet är det idag "Årets deppigaste dag" Hur som beräknat detta har jag ingen aning.

Min morgon började lite smått irriterat när jag var tvungen att göra ett väldigt snabbt och stressigt ärende med bilen. Lämnade sonen på skolan kl 8, skulle göra mitt ärende, köra hem bilen igen ( eftersom sambon skulle ha den till jobbet sen) och själv ta bussen till jobbet igen kl 9.08 ...
När jag kom ut i bilen upptäckte jag till min "lycka" att sambon inte tankat, lampan lyste och färd-datorn berättade att jag kunde köra 3 mil till. Mitt stressiga ärende blev ÄNNU stressigare, men jag hann !!!

Kom på bussen som var knök-full !!! Det visade sig att en skola skulle ut på studiebesök i ett tempel som dom byggt på "min" buss-sträcka. Redan när jag gick på stod folk upp i gången. Detta kan jag väl ta, men när en av killarna vrålar på bussen "Hej DAMEN, vill du ha en sittplats?"
DAMEN ? Jäkla unge !! Han borde ha pryl !!

Utöver dessa två händelser så har min dag inte varit deppig precis...
Jag har fått världens bästa APU-elev på jobbet. Jag har haft bra samtal med en kollega, flera föräldrar på jobbet har sagt uppiggande saker till mig !
Nä, jag ska maila Aftonbladet och berätta för dom när det VERKLIGEN är årets deppigaste dag !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar