söndag 8 januari 2012

Söndagspyssel

I morse körde jag och tränade direkt efter frukost.
När jag kom hem satte jag äntligen upp sovrumsgardinerna som jag köpte för 1½ månad sen !!

Före;



Efter;




Jag har ännu inte bestämt mig om jag ska låta själva "hissanordningen" sitta kvar eller klippa av den ? Det finns ändå en rullgardin under för att stänga ut ljus.


Sonen är ganska vissen än. Lite feber idag, ingen matlust alls. Han ville inte heller med ut på promenad, så jag och "fnatt-i-hatten" gick själva. Vi var ute ungefär 1½ timme, hon provade att hoppa i alla vattenpölar längst hela Marieholms-maran !
I kväll när jag skulle lägga henne upptäckte jag tre mystiska prickar på hennes kropp.  Som hon retar storebror .... "W är prickig, W har vattenkoppor, blä blä"
Något som gjort sonen ledsen och flera gånger har jag fått förklara att det kommer att försvinna snart igen !! Hade varit kul om hon själv fått det också, inte lika roligt för henne kanske ?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar