söndag 29 januari 2012

Natten avklarad !

I natt jobbade jag första passet på mitt nya extrajobb.
I garderoben på en nattclub i grannstaden.
Jag har lite svårt för överförfriskade personer, så folk i min omgivning hade sina tvivel.
"Va ? Du och fyllesvinen ?"
"Hur många kommer du att klappa till i natt ?" etc etc

MEN

Det gick faktiskt bra. Det var trevligt. Visst fanns det människor som var lite runda om fötterna, men ingen var nämnvärt otrevlig, närgången eller överdrivet dryg.
Personalen var trevlig, vakterna kom och frågade om allt var lugnt flera gånger.

Så jag kör hårt och tog ett pass nästa lördag också.
Kul med nya erfarenheter, personlig utveckling och chans att träffa lite nytt folk.

Min underbara sambo "väntade uppe" på mig när jag kom hem kl 4 i morse. (eller rättare sagt, han sov på soffan framför tvn)

Idag har jag bara rengjort ugnen, tvättat och vikt lite kläder. Det är nog så långt min ork räcker.

1 kommentar:

  1. bra att testa ngt nytt! alla jobb har sina för- och nackdelar :)
    skönt att det gick bra!

    SvaraRadera