onsdag 25 januari 2012

Mitt-i-veckan-rapport

Här kommer en liten redovisning vad vi gjort dessa dagarna.

För er som inte känner oss kan jag berätta att vår I har en grav utvecklingsstörning som heter Angelmans syndrom. Det är därför vi är iväg på träning dessa veckorna.

I vilket fall har vi då en timmes långa träning pass. Vi har spelat trumma, kört med tågbana, sjungit, spelat piano, badat i varmvattenbassäng.
I morse kom T som jobbar i Lund och sa; Hej jag tänkte vi skulle läsa en saga....
Varpå jag tänkte "Yeah right, lycka till" (Vi har på vår höjd tittat i bilderböcker med foto på små djur)
Men dra på trissor !!!
I satt i nästan 20 min och lyssnade på boken "Busiga Bebben" Lyssnade, tittade på bilderna, när T läste om "mamma" tittade hon på mig och log...
Himmel så kul !!! Snack om att jag tänker läsa god natt sagor för ungen nu !!
Kanske var det bara en engångs-företeelse ? Kanske ett nytt intresse !?

Idag hade vi en kort dag, eftersom personalen hade konferans fick vi åka hem kl 13.

När jag kom hem stoppade jag lilla prickiga N i vagnen ( Japp, hon har också fått koppor nu)  Gick bort till fritids hämtade W.
På vägen hem stannade vi och köpte glass + pumpade vagn-hjulen.

Nu är det faktiskt tid att värma lite middag, alla får rester idag utom N som valde köttsoppa (på burk)

W ska iväg till fritidsgården ikväll och "umgås med sina vänner" som han själv säger.

I morgon blir det full dag med träning igen !!

2 kommentarer: