söndag 15 januari 2012

Kan inte bestämma mig ..

Vilket ämne som jag ska blogga om idag. Därför skirver jag om alla :)
(Denna bjuder jag på)

Idag började N simskola igen.
Efter badet tog N upp mina trosor ur väskan..
"Vad är detta för spets ?"
"Det är ju mina trosor"
Jag SÅG riktigt hur N tänkte; Yeah right ...
Sen tog jag på mig och hennes ögon blev stora som tekoppar !!
Och hon utbrister, sådär lagom högt som man kan tänka sig en fyra åring prata...
"Men mamma, din rumpa får ju inte plats i trosorna"
OBSERVERA att dom INTE var för små utan i string modell. Det är inte meningen att rumpan ska rymmas i dom !!

------------------------------

Igår skjutsade jag äldsta dottern till kompisen !! Och gissa vad som fanns där inne !?!


Har ni sett nått så sött i hela livet ?? SÅ vad tror ni det är för ras ??? Ni kan inte gissa, JAG skulle aldrig gissat... Ser INTE ut som en kinesisk nakenhund !!!! (fast mamman är inte naken utan har päls)
Men inte en tillstymmelse till spetsig nos eller tofsar på öronen, helt underbara en vecka gamla !!

--------------------------------------

Sist tänkte jag dela med mig av ett recept, som jag först hittade i Mirkas blogg.

Recept: Broccolimos
1 påse ( 700 g) frusen broccoli
En halv grönsaksbuljongtärning
En liten gul lök
En knippa persilja (eller frusen)
En halv till en burk creme fraiche
Salt och peppar
Smör

Koka broccolin medans du fräser hackad lök i en annan gryta i smör. Häll i creme fraiche, grönsaksbuljong och hackad persilja i lökfräset och låt koka upp. Hacka den mjuka broccolin grovt och släng ner i creme fraiche röran, vänd runt och mixa ihop med stavmixer. Ta gärna i lite extra smör eller späd med mer creme fraiche om du tycker att moset är för tjockt. Salta och peppra.

Det smakade hur gott som helst. Nästa gång ska jag utesluta löken.
Jag äter i stort sett ALDRIG lök, tyckte jag lät den fräsa länge..
Men ändå känner jag mig nu uppsvälld, illamående och fick ta en mag-katarrs-pilla ... Moset var iallafall gott när jag åt det :)



1 kommentar:

  1. Naw...Sicken liten sötis/Nospuss &...
    Tack så ♥-ligt för Receptet/Kram

    SvaraRadera