fredag 27 januari 2012

Stora bråkar dagen ...

Bråkar med kommunen om lön och löneavdrag. Visst är det märkligt att avdrag kan göras på lönen den aktuella månaden, medans extratimmar man jobbat inte kan betalas ut förrän månaden efter !?
Dessa två veckor jag är iväg med I på utredning ska naturligtvis ersättas av fk, den ersättningen kommer nog inte förrän om evigheters evigheter. Det brukar väl vara så ?

OCH

så bråkar jag med "Tre" (som jag haft i evigheter och varit nöjd med)
Men för ca ett halvår sen började deras bredband strula. Dom har felsökt, felsökt, ändrat inställningar.
Senaste nytt är att jag fick ett helt nytt modem och nytt simkort !! OCH uppgraderade mitt abonemang till 32 Mb fri surf.
När jag kör bredbandskollen hamnar jag på ???
JO...



Hela jädrans 0.49 Mb.... Verkligen uselt uselt uselt ...
Tillråga på allt säger snorjäntan "Du har bindningtid så vi kan inte stänga av det"
JAHA ? Men den förra människan som GARANTERADE att det skulle bli bättre om jag fick ny utrustning och uppgraderade abonemanget ??
LÖGNHALS !!!
Under dessa sista månaderna tror jag att jag pratat med 50 olika människor på Tre som alla säger en massa märkliga saker !! :@

---------------------------------------------

Ikväll ska jag träffa mina arbetskamrater på knytkalas hos D. Hon har kommit in på en utbildning och försvinner från oss. (Lyckans ost, känner jag spontant idag... )
Som jag skrivit förr, man är en pusselbit i kommunens gigantiska pussel.

---------------------------------------------

2 kommentarer:

  1. Näe...trist :(
    Men..Du ha en underbar kväll på Knytkalaset ♥...
    /Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Bråka på. Du slipper idrottshallen ikväll iallfall :-)

    SvaraRadera